Strona główna
Internet
Tutaj jesteś

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

Liczba odwiedzin serwisu Cię nie zadowala? Sprawdź więc koniecznie, czy prowadzisz działania, które wymieniamy w poniższym artykule. Pamiętaj, że ruch na stronie internetowej oznacza realnych ludzi przychodzących do Twojej witryny z mniej lub bardziej konkretnymi i uświadomionymi potrzebami. Dlatego ważne jest, by wiedzieć, jak przyciągać użytkowników szukających tego, co oferujesz, a nie wszystkie możliwe osoby. Jak to zrobić? Przyglądamy się temu w poniższym wpisie.

Audyt SEO i naprawa błędów

Skuteczna strategia zaczyna się od diagnozy. Audyt SEO pozwoli sprawdzić, co w serwisie działa dobrze, a co ogranicza jego potencjał. Do częstych źródeł problemów należy: brak treści, duplikacja opisów, brak wartościowego dla użytkowników contentu, powolne ładowanie, nieprawidłowa struktura linków, brak indeksacji ważnych podstron. Usunięcie tych barier stanowi w wielu przypadkach pierwszy krok do odzyskania widoczności i zwiększenia ruchu. Niekoniecznie więc na początku należy skupiać się na tworzeniu kolejnych materiałów, ale raczej na naprawie błędów.  Jeśli potrzebujesz pomocy przy audycie SEO swojej strony internetowej w Lublinie, możesz zdecydować się na usługi agencji marketingowej: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

Wybór fraz kluczowych

Dawniej wystarczyło uzupełnić teksty odpowiednimi słowami kluczowymi. Dziś coraz bardziej liczy się intencja użytkownika. Algorytmy Google potrafią rozpoznać, czego naprawdę szukamy, dlatego strategia SEO opiera się bardziej na analizie problemów i potrzeb, a nie samych słów kluczowych.

Istotną kwestią jest również zwrócenie uwagi na frazy długiego ogona, ponieważ pozwalają na szybsze osiągnięcie upragnionych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli np. prowadzisz sklep meblowy, prostsze do wypozycjonowania od ogólnych „biurek” będą zapytania typu: „dębowe biurko retro z szufladami”, „biurko z regulowaną wysokością”. Takie nisze odkryjesz, regularnie analizując dane z Google Search Console i narzędzi SEO.

Dopracowany content marketing

Działający, czyli sprowadzający ruch na stronę internetową, blog nie stanowi nigdy zbioru przypadkowych tekstów. Raczej odpowiada na realne potrzeby użytkowników i wzmacnia pozycję eksperta. Warto myśleć o treściach na stronie jak o architekturze wiedzy, w przypadku której każda publikacja wspiera inne, tworząc logiczną sieć powiązań tematycznych. Dobrze sprawdza się model klastrów – jeden rozbudowany artykuł główny, np. „Jak urządzić ergonomiczne biuro”, prowadzi do powiązanych z nim tekstów rozwijających poszczególne wątki, np. „Rodzaje foteli biurowych”, „Oświetlenie a produktywność w biurze”. Dzięki temu Google lepiej rozpoznaje kontekst, a użytkownik dłużej pozostaje w serwisie.

Ważną rolę odgrywa również regularna aktualizacja treści, ponieważ sygnalizuje algorytmowi, że strona internetowa wciąż jest aktualna. Artykuły warto co jakiś czas uzupełniać o nowe dane i cytaty ekspertów.

Jak zwiększyć ruch na stronie

Optymalizacja doświadczeń użytkownika

Użytkownik, który nie może szybko znaleźć potrzebnej informacji, po prostu odchodzi. Dlatego każda sekunda ładowania i każdy element na stronie ma znaczenie. W ramach troski o user experience zadbaj o intuicyjną nawigację, logiczne menu, czytelne CTA i mobilną wersję serwisu. Równie istotna jest forma samego tekstu. Krótkie akapity, wyróżnione nagłówki, pogrubienia i grafiki pomagają utrzymać uwagę. Dodaj też wewnętrzne linki prowadzące do powiązanych treści, dzięki którym użytkownik zostanie dłużej, a Google uzna witrynę za bardziej wartościową. W ramach optymalizacji UX nie zapominaj o Core Web Vitals, czyli wskaźnikach mierzących szybkość i stabilność serwisu, których poprawa przekłada się na wyższe pozycje.

Budowanie autorytetu poprzez linki i wzmianki

Link building pozostaje jednym z filarów SEO, ponieważ jest to metoda Google na ocenę autorytetu serwisu. Obecnie jednak coraz ważniejsze staje się budowanie autentycznych relacji od masowego pozyskiwania odnośników. Największą wartość mają linki pochodzące z publikacji umieszczanych w uznanych branżowych mediach.

Pamiętaj również o tzw. brand mentions, które nie zawsze zawierają link prowadzący do strony. Dla Google stanowią sygnał rozpoznawalności marki w branży.

Analityka i nieustanna optymalizacja

Google Analytics 4 i Search Console pozwalają zrozumieć, które treści przyciągają użytkowników, a które nie spełniają ich oczekiwań. Analizując czas spędzony na stronie, ścieżki użytkowników i źródła ruchu, możesz precyzyjniej dostosowywać treści do potrzeb czytelników. Opierając się na danych, warto testować różne nagłówki i układy strony. Czasem drobna zmiana, np. w formie przycisku „Zamów ofertę”, potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o kilkanaście procent.

Jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie internetowej, musisz zdecydować się na długofalową strategię łączącą SEO, content marketing, UX i analitykę. Niezwykle ważna jest konsekwencja działań i reagowanie na dane. Zacznij stopniowo wdrażać zmiany w serwisie. Po jakimś czasie na pewno zauważysz pierwsze pozytywne efekty!

Artykuł sponsorowany

Redakcja novafusion.pl

Marcin i Tosia – to nasz dwuosobowy zespół redakcyjny. Każdy z nas pasjonuje się komputerami i nowinkami IT z całego świata. Dlatego uwielbiamy dzielić się naszą wiedzą na naszym blogu!

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?